אחמד טיבי ואיימן עודה יצפו בסרט הזוועות בכנסת

אחמד טיבי ואיימן עודה יצפו בסרט הזוועות בכנסת
זאת לאחר שח"כ חטיב יאסין מרע"ם טענה שאנשי החמאס "לא שחטו תינוקות ולא אנסו נשים ב-7 באוקטובר"
author author KAN11.Web.Components.TextItem.AuthorItemModel
חברי כנסת בוכים, סרטון הזוועות של חמאס, דובר צה"ל
צילום: ללא

דובר צה"ל הציע לחברי הכנסת הקרנה נוספת של הסרט המתעד את זוועות ה-7 באוקטובר. כך דווח הבוקר (רביעי) בתוכנית "הבוקר הזה" בכאן רשת ב. בין הנרשמים הראשונים להקרנה הנוספת של הסרט, היו ח"כ איימן עודה וח"כ אחמד טיבי מחד"ש תע"ל, זאת לאחר שאף אחד מהמפלגה לא הגיע להקרנה הקודמת, ולאחר הזעם וניסיונות ההדחה של ח"כ אימאן ח'טיב-יאסין מרע"ם, שטענה אחרי ששוחחה עם אנשים שצפו בסרט, כי מחבלי חמאס "לא שחטו תינוקות ולא אנסו נשים".

עקבו אחרי ערוץ הוואטסאפ של כאן חדשות - לחצו על הפעמון ואתם מעודכנים

ההצעה להקרנה נוספת של הסרט של דובר צה"ל, מגיעה לאחר שיותר מ-50 חברי כנסת וח"כים לשעבר צפו בהקרנה המקורית שנערכה בכנסת בשבוע שעבר. בהקרנה הזו חלקם מיררו בבכי, ויש אף מי נזקקו לטיפול רפואי אחרי החשיפה הקשה למראות הקשים. 

כמו כן, דובר צה"ל, תא"ל דניאל הגרי, אמר לאחר מכן כי הסרטון יועבר ל"כל מקום בעולם". לדבריו: "צה"ל יעביר אותו לכל הנספחויות, לשגרירים ולאנשי ממשל בכל מקום בעולם כדי להראות מה קרה פה ולמה יצאנו למלחמה שלא אנחנו התחלנו בה".

המועצה הלאומית לפוסט טראומה שלחה אתמול מכתב למנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, בו הזהירה מפני השלכות הצפייה בסרט. מנכ"ל המועצה, פרופ' אייל פרוכטר, הדגיש במכתב כי השימוש בסרטון צריך להיות באופן מצומצם וכי אין הוא יכול לשמש לצפייה רחבה: "ברצוננו להבהיר כי צפייה בסרט עשויה לפגוע בצופה". עוד הוסיף: "אם ידלוף או ישמש לצפייה רחבה, ימצא מזיק לצופים, לזכרם של הנפגעים ולאנשים רבים בחברה הישראלית ובאנשי העוטף בפרט".

 

הפופולריים