הצרחות בממשלה

אמסלם תקף את היועמ"שית והמשנה גיל לימון; נתניהו: "בדמוקרטיה שומרי הסף הם הציבור"

אמסלם תקף את היועמ"שית; רה"מ: "שומרי הסף הם הציבור"
ישיבת ממשלה סוערת פקדה את השרים, כשהסוגייה עליה דנו היא מינוי נציב שירות המדינה. אמסלם: "צריך לפטר את היועמ"שית" • שיקלי: "היועמ"שית תומכת באלימות פוליטית" • סמוטריץ' על הייעוץ המשפטי: "חוות דעת ברמה של סטודנט שנה א'"
author author KAN11.Web.Components.TextItem.AuthorItemModel
בנימין נתניהו, דודי אמסלם
צילום: יהונתן זינדל, פלאש 90

דיון סוער התקיים היום (ראשון) בישיבת הממשלה, סביב מינוי נציב שירות המדינה. שרים הטיחו במשנה ליועצת המשפטית לממשלה, גיל לימון, וביועצת עצמה, אמירות קשות ברקע חוות הדעת של היועמ"שית, שהדגישה כי נציב שירות המדינה הבא ימונה בדרך של ועדת איתור, על ידי שופט עליון בדימוס. לפי החוק, המינוי אמור להתבצע בידי ראש הממשלה. 

 הוואטסאפ של כאן חדשות - עקבו אחרי הערוץ הרשמי

"אתה האדם הכי מסוכן במדינה. צריך לפטר אותך ואת היועמ"שית", הטיח אמסלם בלימון. שר התפוצות עמיחי שיקלי הצטרף לאמירות נגד גלי בהרב מיארה: "תומכת באלימות פוליטית ממוסדת". לימון ניסה להרגיע את הרוחות ואמר: "הדברים האלו מחרידים ואינם נכונים. אנחנו עושים עבודה מקצועית. אפשר לדבר על הרכב הוועדה לאיתור הנציב". ראש הממשלה בנימין נתניהו הצטרף, ולא בניסיון להרגיע: "בדמוקרטיה - שומרי הסף זה הציבור והבוחרים".

נתניהו אמר ללימון: "אל תחת ואל תרא". שר האוצר בצלאל סמוטריץ' זעם גם הוא על הייעוץ המשפטי: "חוות הדעת המשפטית שלך לא ברמה של סטודנט שנה א' למשפטים". אמסלם הוסיף: "קראתי את פסק הדין של פוגלמן, הוא לוקח את חוות הדעת שלכם והופך אותם לפסקי דין".

לימון דייק את דבריו של אמסלם: "זה לא פוגלמן, זה תשעה שופטים, פה אחד". שר המשפטים יריב לוין התייצב לצד הייעוץ המשפטי: "צריך להיצמד לחוק, זה המעוז האחרון שיש לנו". אמסלם לא היה מרוצה: "עוד מעט תקימו ועדת איתור למינוי שרים. אתם פעם אחר פעם באים להחליף את הממשלה. אתם ראשי הממשלה - אתם הממנים".

שרת החדשנות גילה גמליאל הצטרפה לעימותים, אך במטרה להרגיע את הצעקות בישיבה: "לא מוכנה לפקפק במינויים של הנציבים שהיו עד היום". השר סמוטריץ' ביקר את התנהלות הקואליציה: "למה מה שקיים הרבה שנים, כשמגיע לממשלה שלנו, צריך לשנות אותו?". 

בתום הישיבה, לא התקבלה החלטה והשרים דחו את הצעת היועמ"שית. ראש הממשלה נתניהו הודיע שיציג לממשלה החלטה משלו, על דרך מינוי נציב שירות המדינה הבא. 

הפופולריים